Missie:

Reload the city wil samen Nieuw-West en Amsterdam ‘herladen’ en buurten beter later functioneren. Dit doen wij samen en vanuit de behoefte van bewoners. Wij vinden het belangrijk dat bewoners de kans moeten hebben om zich te ontwikkelen en zich thuis te voelen in hun woonwijk. Dit doen wij door projecten te starten die de leefwereld van de bewoners positief beïnvloeden en door projecten op te starten waarbij buurtbewoners met elkaar en andere betrokkenen in contact komen waarbij ingezet wordt op verbinding met elkaar.

Visie:

Reload the city heeft de ambitie om vanuit een autonome positie buurten en wijken te ‘herladen’. Hierbij laten wij ons altijd inspireren door de behoefte die bewoners zelf hebben.  Ons doel is namelijk mensen met elkaar in contact te brengen. Waarbij ze problemen en oplossingen vanuit zichzelf bedenke waarbij wij als als linking-pin fungeren tussen andere partijen die nodig zijn om te kunnen ‘herladen’.